lördag 23 januari 2010

Mot ljusare tider..


Mina fynd från Plantagen har börjat knoppa och blomma, två vita amaryllis och denna som är 'Green Goddess'. Med vintervitt ljus skapas en finstämd bild och söndagfrukosten i uterummet får en "krona på verket" och mysfaktorn når allt högre höjder. Här kan jag sitta och titta på de fina ur länge som helst, OM, det inte var så att pelargonerna, och de är många, behöver planteras om i helgen för att jag sen ska hinna med alla frösådder som ska fixas när STA fröerna kommer nästa vecka. Det brukar löna sig att ta en sorts uppgift i taget, eller ett fönster med krukor, för när jag ska börja kan det bli mycket på en gång och då blir det jord överallt och det vill ju ingen. Skulle gärna köpa hem en hel pall jord för det går åt mycket mer än vad man tror, och många resor blir det till jordlagret på affären. Men plantering och inte planering är min grej, så nu går jag ner i källaren för där har jag mina krukor och fortsätter att byta så länge jordsäcken räcker. Tacka vet jag Hasselfors...

1 kommentar: