onsdag 6 januari 2010

Mellandagsrea.


Amaryllis igen, och nu har jag fyndat på Plantagen. Tog en sväng för att köpa in såjord till mina egenhändigt insamlade fröer men si det var det slut på på affären ...några amaryllislökar stod där och lockade med ett oemotståndligt pris 20kr/st med knopp och allt. Jag slog till direkt på tre olika vita sorter, 'Wedding Dancer', Vit enkel och 'Green Goddess'. Förstås måste man välja och titta riktigt noga då vissna knoppar, ruttna lökar och röda rostfläckar fanns lite varstans. Och tittade man mer än noga så fick man gå hem utan men jag blundade för småflugorna och skakade bort jorden vid hemkomsten, visst jag vet flugorna överlistar oss odlare och snart får jag väl sticka ner avbrunna tändstickor i krukorna för att tvinga bort ohyran men visst är de väl fina mina vita parhästar, de matchar den svarta stålfågel om inget annat. Idag skickade jag iväg två fröbeställningar så jag får väl ge mig ut igen på jordinköps resa och hoppas på nya reafynd.

4 kommentarer:

  1. Vita amaryllis är så fina och nu har man ju tröttnat ordentligt på rött, även om jag har en röd amaryllis som blommar nu. Spännande med dina fröer. Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Gillar också vita amaryllisar. Tänk att man alltid hittar något att falla för i plantbutiken.
    Det ligger ett kuvert med klematisfröer här till dig.
    Maila mig, adressen hittar du under min profil i min blogg.
    God fortsättning
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Fröna skickas under helgen.
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  4. aha, brända tändstickor, så det är det som är knepet. Jag uppskattar verkligen inte blomflugor!

    Marit

    SvaraRadera