söndag 30 augusti 2009

Plantlista.

Har nu tagit mig i kragen och skrivit ner alla mina plantor som jag planterade i min nya "Raised Bed". Hoppas ni inte har tappat intresset redan då det har dröjt. De utvalda är....Sedum refexum 'Angelina', buskfetblad. Lewisia, som är på bilden här brevid. Gentiana sinooranta, höstgentiana dubbelbl. Daphne mezereum 'Alba', vit tibast. Hosta 'Tattoo'. Oxalis magellanica 'Nelson', mattoxalis. Campanula pilosa, filtklocka. C. tommasiniana,violklocka. Polygala chamaebuxus, Vår herres strumpor. Nomocharis sp. fjärilslilja. Draba dedeana, spansk sippa. Schersminros Rhodotypos Scandens(?). Dianthus erinaceus, igelkottsnejlika. Och så alla mina pärlhyacintlökar, "som grädde på moset".

1 kommentar:

  1. För mig exklusiva växter, inte många jag spontant kände igen. Väldigt intressant att få följa din rabatt.

    SvaraRadera