torsdag 27 maj 2010

Ljuspunkter i tillvaron.




Är mitt i en envis förkylning och har tröttnat på att se ogräset ta över i mina rabatter. Har ingenting roligt att se framemot på något sätt, då får jag en plötslig humörsvängning, uppåt. Va, roligt att se dej! Det är naturligtvis en ny blomma på gång i fönsterkarmen som kan få mig att hysa hopp igen. Har ni sett något så vackert, det är en doftpelargon, Princess Thylubb. nu är det så att jag inte är riktigt säker på namnet då jag inte hittar den när jag slår på nätet, kanske någon kan ge min "sköning" ett mer korrekt namn men "prinsessan" går bra till dess något annat dyker upp. Och så fick jag syn på en till... en hoya H. cummingiana. Blommor är hälsa och jag är på god väg att komma ur förkylningens grepp. Idag fick jag tag på rätt namn till min regalpelargon, Tyabb Princess.

3 kommentarer:

  1. Visst blir man glad av växter, har aldrig sett doftpelargonen tidigare. Fin är den.
    Krya på dig!

    SvaraRadera
  2. Hoppas du har kryat på dig!
    Vacker doftpelargon. Har haft trädgårdsvisning (sta) i kväll så just nu har jag svårt att varva ner. Mycket växtprat.
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera
  3. Marianne!
    Vi åkte i buss 2. Synd att jag inte visste att du var där. Var du med på middagen på lördag kväll också?
    Ha det gott
    Birgitta

    SvaraRadera