söndag 4 oktober 2009

Innedag.


Det regnar ute och samlingen mitt köksfönster skriker på min uppmärksamhet, kom och titta! Hur går det med sedumrötterna? Ska fröerna rensas? Kan chili vara mogen? Ja och så var det vattningen av krukväxterna! Visst är det skönt med en innedag då höstregnet öser ner på att som är nyplanterat och frostskyddat. Ganska många av mina perenna fröer hänger här för torkning sina melittapåsar med namn och datum, jag har numera lärt mig att skriva ner namnet på en gång för det har uppdagas tillfällen av total minnesförlust, och det vill jag inte. Så idag finns det tid att skriva listor över insamlade frön och att rensa, kanske skicka iväg några till STA, före den 15 okt. Fördelen med att bidra är att jag då får välja fler sorter på frölistan i STA-tidning när den kommer i juletid som en efterlängtad julklapp...mysigt eller hur!?

2 kommentarer:

  1. Vilket trevligt köksfönster du har, och tänk så mycken växtlighet som finns samlad i dina melittapåsar, ett bra tips för övrigt. Ha en fortsatt skön innedag.

    SvaraRadera
  2. Det där med STA och fröer låter jätte kul och bra! Ser mysigt ut i ditt fönster:)

    SvaraRadera