söndag 18 oktober 2009

Chiliskörd


Jamaica Bell, är chilin i mitt liv. Årets skörd är lite sen men se så fina de är, otroligt att naturen kan få till det med olika former, visst är det små fina klockor som ligger på fatet för att eftermogna. Jag har min planta kvar i växthuset fastän det är lite för kallt, den är för stor att ta in i värmen tyvärr men fröer det blir det gott om så då börjar det väl om på nytt men groning och omplantering i vår. Och det har jag fixat! Ja att kunna börja med frösåderna riktigt tidigt nere i källaren då jag numera har två extra växtlampor i lysrören, och en timer som sköter av och på-andet. Just denna sort svider redan i fingertopparna när man hackar den för att använda i mat, sen blir den lite mildare vid tillagningen och gott blir det....slutet gott, alltid gott, med chili i maten!

3 kommentarer:

  1. Ja, de har verkligen en lustig form.
    Härligt med egen skörd.
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Dom ser riktigt goda ut. Men starka kan jag tro. Gott med lite styrka i maten.
    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera