fredag 3 juni 2011

Förvandlingen.



Det växer, här ser ni resultatet av alla plantor som jag sått eller köpt och bytt de sista åren. De har börjat röra på sig, både på höjden och bredden. Jag tog en tur med rensning och kantskärning av woodlandet idag i finvädret och så blev bevattningen nödvändig för jag hade lite till att stoppa ner i surjorden. Vi var nämligen på STA-marknaden i Vikmanshyttan förra helgen och skulle sälja för första gången, det lockade att få handla först av alla de andra säljarna och det blev mest köp! Iallafall jag fick en prickbladig Tricyrtis macropoda, en Ramonda, Anemone trifolia, Anemone nemorosa 'Blue Eay' och Hosta 'Dream Weaver'. Och så några krukväxter, två pelargoner och en begonia med prickiga blad. Det är nästa fullt, ja aldrig kan jag väl sluta fynda växter, jag hoppas på att vi kan börja bygga min/vår pergola i sommar, ja pengar och tid och fint väder vill man ju ha och så får jag fortsätta planera och plantera..."sjung om de lyckliga stunderna blott".

3 kommentarer:

  1. Fint blir det ju!Men ibland onekligen lite mer och tätare än först var tänkt.Dessa växtmarknader.Jag ska själv iväg på måndag och jag kommer säkert hem med mer jag också:)

    SvaraRadera
  2. Ja, planteringslusten tar aldrig slut:)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Det är roligt då det börjat ta form i rabatterna, härlig plantering!
    Växtmarknader är ju superkul, både att köpa och sälja.
    Du gjorde fina fynd.
    Trevlig långhelg!

    SvaraRadera