lördag 29 januari 2011

En föraning av groddar.



Visst finns de där, de små liven eller är det bara jag som ser dem!? Små minimaskar i vitt mellan de stora gruskornen, snart får vi väl se om jag har rätt eller det är kanske vintern som börjar ta ut sin rätt, snöblindhet och svartseende...
I alla fall hoppas jag ännu på att de speciella toffelblommorna ska ta sig, inte för att jag var så värst säker att det skulle gå TILL men hoppet är värt mycket så här års. Har ni sett sorten?, gul orange och vit, kanske på en botanisk trädgård! Ja det är en sort som jag tycker är extra vaganza och än får jag inte ropa hej, SPÄNNANDE FORTSÄTTNING FÖLJER. Har även sått fröerna från min Galthonia, kaphyacint, efter blomningen tog jag reda på de små svarta flagorna och sådde de i november i mitt miniväxthus i uterummet och nu är de här! Visst är det härligt när fröna brister!

4 kommentarer:

  1. Jaaa, så kul att det har börjat spira i dina sådder :=)
    Tänk att man kan sitta och 'dumglo' hur länge som helst på jordytan i väntan på att få se liv :=)

    SvaraRadera
  2. Häftigt, hoppas det gror i alla dina krukor:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  3. Hoppas att det snart sätter riktig fart i krukorna//Britt

    SvaraRadera
  4. Visst ser jag att det gror i dina pyttsar:) Det är spännande och ibland också irriterande (när inget händer) med dom där små lådorna som man går och kikar i.
    Ha det gott!

    SvaraRadera