måndag 9 augusti 2010

Frösådd.


Nu är det dax igen att sätta frö, jag startade med mina egenskördade Ranzania japonica som ska sås färska. Det blev en hel back full med 9x9x10cm krukor med vardera 5 st frön. ganska många blev det alltså men jag har erfarenheter av att fröna blir osatta annars. Och det är ju synd! Eller hur? Och att skicka in dem till STA´s fröförmedlingen är inte värt besväret då de inte alls går att väcka till liv igen om de får ligga och torka. Ja ha, vad är era höstsådder? Kanske nya penseer till nästa vår. Byter gärna frön om ni vill prova på en japansk rosa skönhet för woodland. Har börjat jobba igen idag....och det regnar ute. PS kolla in min nya planteringshörna som maken snickrat till, känns som den alltid har funnits där.

3 kommentarer:

  1. Åh, en planteringshörna hade jag mer än gärna. Använder ett litet trädgårdsbord. Har enbart sått agapanthus och en sidenpion. Du är så flitig:)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  2. Fint!
    Här har vi också igelkottar...ja flera förresten. En hel familj tror jag:)

    SvaraRadera