söndag 28 februari 2010

Bildibild.


Vintern har ännu inte släppt greppet om oss utan öser på med mera snö och det verkar aldrig sina. Blommorna i mitt uterum (eller som man också kan kalla det för mitt blomrum) har fått sig en genomvattning och två av sådderna har planterats om i egna krukor i miniväxthus modell större med liten plastkruka, ca 30 st per hus. City gross sålde ut plastväxthusen för 39.00/st. Det kändes som ett kap då men nu när jag ser hur bra det blev vill ju alla mina sådder få egna hus och då blir det i alla fall dyrt. Hua! Bokrean har också lämnat spår efter sig i min plånbok, jag köpte Karin Berglund, jag tänker på Linné...en mycket fin och spännande bok, 199kr och en Sanna Töringe-bok, Sannas sommarmat, 14.50kr. Har kvar att besöka Åhléns bokrea, kanske det ännu finns några bra fynd i trädgårdshörnan. Vit, vit, vit är färgen runt om kring mig, vit vit vit är färgen på min väg. Allt som är vitt vitt tycker jag är vackert bara vi slipper slask och våren snart är här. (Barnmelodi) Barnbarnet har varit här i helgen på övernattning så vi har gjort en hel del bus.....och varit på Friskis och svettisgympa.

1 kommentar:

  1. Vintern tuffar på men idag tyckte jag att det kändes lite bättre.
    Ha det gott!

    SvaraRadera