söndag 14 februari 2010

Vårtecken.




Härligt, idag var det vårväder här hemma så vi fick uppleva årets första dagsmeja. Snön smälte på taket och droppade ner på altanen. Min första fröback med 24 olika perenner fick flytta ut i växthuset under persikoträdet för att stå kallt och vila inför vårens riktiga ankomst. Men idag var det riktigt härligt att se upp mot solen, den värmde, jag tror att alla frusna trädgårdssjälar fick hopp om att nu blir det bara bättre för var dag som går då vi närmar oss våren. Citonträdet i uterummet, syns på bilden, bär stora gröna frukter och många nya knoppar är på gång. De doftar så gott när de blommar, nog är det den goaste doft i världen! Som sagt nu är jag riktigt i såtagen, har skickat i väg en andra omgång till STA, fråga mig inte hur de ska få plats, det är bara så svårt att inte försöka få fröet att gro när fingrarna kliar av fröklåda. Alla sådderna kommer inte att lyckas, som tur är! Överraskningarna är många fler än besvikelserna i långändan...och det är värt alla besvär.

2 kommentarer:

  1. Vilka härliga vårkänslor jag fick! Bilden från växthuset är verkligen härlig, men den smälta snön kommer inte långt efter.
    Eva

    SvaraRadera
  2. Vi har också haft kanonväder idag men nu såklart kallare till natten. Du gillar verkligen frösådder, beundransvärt tycker jag.

    SvaraRadera