söndag 12 juli 2009

STA-sommarmöte


Så nu har jag gjort det i år igen, varit på Svenska TrädgårdsAmatörernas sommarmöte. I år var vi bjudna till Hudiksvall av Hälsninglands kretsen och vi kände oss verkligen välkomna. Min färdkamrat och jag diskuterade att det måste vara hur mycket jobb som helst med att förbereda och hålla i en sådan härlig trädgårdsfest, för det var många nyfikna trädgårdsnördar inbjudna, nästan 300 st. Och då får vi inte glömma att dagarna innan mötet härjade regn och kastbyar över halva landet och speciellt vid södra norrlands östra kustland, just där vi nu var i helgen. Se vilken härlig växtkombination jag fångade med kameran i vår första besöksträdgård, det är Mona och Roland som är de lyckliga ägarna till allt detta vackra...jag köpte mig några nya plantor på växtmarknaden som avslutade besöket i "Glada Hudik" och de tänker jag presentera här inom kort.

3 kommentarer:

  1. Har tänkt på er i helgen och vilken otur det blev med vädret. Du låter ändå nöjd, visst är det trevligt att träffa andra trädgårdsnördar.

    SvaraRadera
  2. Den rabatten såg jätte fin ut. Precis så fint skulle jag vilja ha det!
    Det ska bli spännande att se vad du hade med dig hem:)

    SvaraRadera
  3. Jag kan bara hålla med - otroligt fin växtkombination!

    SvaraRadera