onsdag 22 juli 2009

Betongprojekt


Snacka om nybörjartur eller hur jag fick ett erbjudande om att vara med i en grupp som skulle ha en återträff och gjuta i betong. Nyfiket hoppade jag med och fick idéer att ta med mig fyra olika projekt för att prova på materialet. Allt blev inte toppenbra men mest stolt är jag för min hylla. En ram byggdes av plyfa och i botten tog jag akvarieglas skivan. Det var mycket spännande att skruva upp ramen och efter lite joxande släppte glaset och en helt fantastisk yta frilades. Inte ett enda snurr på slipmaskinen behövdes bara lite oxanolja för att behålla den lite mörkare färgen i betongen. Det klart att det blir fler, och så köpte jag lite rött färgpigment och det ska ju naturligtvis testas i helgen mellan grävningen och blåbärsplockningen...

4 kommentarer:

  1. den blev ju kanon!!
    kanske man kan beställa två sådana till köke`!?
    om väggen håller;)...
    hörs imorgon!!

    SvaraRadera
  2. Snyggt! Kul ide med glas skivan.
    Har du gjutit se stora blom urnorna med?
    Vattenhålet ser ut att växa till sig bra. Spännande funderingar på växter...det blir bra vilket du än bestämmer dig för.Längtar efter att se mer:)
    Ha en bra fortsättning på sommaren!

    SvaraRadera
  3. Fina grejer du gjort. Jag har aldrig provat betong.

    SvaraRadera
  4. Tack för att ni tror att sommaren har mer att ge, känns lite trist med allt regn, jag har fått mina cementkrukor...tänker nog gräva ner en droppslang och näckroslera i rabatten runt "hålet" så alla växter får sitt.

    SvaraRadera