tisdag 7 juli 2009

Rostider!


Nyss annonserade tidningarna om Rosens dag och vår trädgårdscirkel anordnade ett besök i en privat trädgård i Gävle. Paradnumret var denna gigantiskt välväxta Constance Spry, den växte ända upp till taknocken på huset och imponerade stort på alla oss besökare, förstås, och vi ropade likt Disneys matadorer, "Henne" vill vi ha! Nu har jag ett eget exemplar, inköpt i fjol och den är bara planterad på en tillfällig plats, ca. 1 meter hög och kanske kan jag nu se att den kan förvalta rätten till att få den alldra bästa platsen i solen på baksidan. Rosentusiasten vaknar inom mig, behöver troligen bygga en egen pergola för rosen, hmmm. Undrar hur mycket man(nen) hinner bygga på en sommar...

1 kommentar:

  1. Klart att du ska odla rosor, finns inget bättre! Trädgården som du visar besökte jag för ett antal år sen, där finns många fina rosor. Jag är ej medlem i STA och kommer därför inte till riksmötet i Hudiksvall. Du får besöka Kärleksstigen och jag ska kolla innan att skyltarna är rätt placerade. Hoppas ni får bra väder.

    SvaraRadera