tisdag 16 juni 2009

Överraskning!

Fick mig en riktig funderare då jag fick syn på denna buske, va! Har jag ett snödroppsträd? Kan förstå om ni andra också börjar fundera men mer över "hur kan människan inte veta", och då ska jag genast berätta att det inte är så lätt att vara superfrösamlare! Jag får liksom med mig i farten en handfull av dignande fröer och så får ju inget förfaras så det åker ner i jorden, vare jag har namn eller inte, vid hemkomsten från trädgårdsbesöket....men är det en Halesia carolina? Jag sådde frön från STA förra året och har 4 st småplantor som är ca,m 5-7cm höga för jag ville så gärna ha en planta i min trädgård och nu har jag fem! Förresten alla fröer är ju inte knyckt, jag köper en hel del också bara så ni vet men sår det gör jag! Och en hel del gror...

4 kommentarer:

  1. Har ingen aning om vad det är men det ser fint ut. och det där med frön som slinker ner lite här och där tror jag tillhör detta med trädgårdsintresse//Britt

    SvaraRadera
  2. Vet ej hur snödroppsträd ser ut, men namnet är passande till din bild. Kul för dig med överraskningar i trädgårn. Apropå 'Salet', den kan du i stort sett plantera var som helst, är härdig och lättodlad. Bra, eller hur.

    SvaraRadera
  3. ytterligere ett okänt namn för mig, men efter att ha googlet lite så kan det stämma. Frö är jag nog dårlig med..ser ut som du får det till :-)

    SvaraRadera
  4. Ser ut som ett snödroppsträd. Att det har blommor redan?
    Vet inte om Clematis 'Brunette' har fusca blod i sig men den remonterar och blommar länge.
    Trevlig midsommar
    Birgitta

    SvaraRadera