söndag 7 juni 2009

Hemma igen.

Nu har jag passerat min livsportal, 50år och vi är hemma igen från Spaniens sköna land med stora citronodlingar och varma sand. Det brände riktigt ordentligt under fötterna när jag glömde att ta på badtofflerna på vägen ner till vattenbrynet, vi hade mycket tur med vädret. Vissa kväller blåste det upp till oväder men dagen efter var lika fin igen, sista dagen av 14, var det hela 32 grader varmt. Och då var det skönt att få styra kosa hem igen men vi visste inte vad som väntade, det blev en kalldusch när vi klev av planet, 1,5 grader bara (!) och risk för frost, brrr. Klockan var mitt i natten och då fick det vara med att täcka över alla mina klenoder med fiberduk, som tur var fixade det sig och frosten uteblev. Jag är full av intryck från trädgårdens vagga Al Alhambra och är jätteglad att min önskan slog in, tack vare min man och mina barn, jag kommer antagligen att skriva av mig dessa, intrycken, allt eftersom de ploppar upp i min hjärna och kanske några av er som läser har själva varit där så då får ni rätta om min tolkning spårar ur, allt gick inte att förstå med rostig skolengelska. Härligt var ordet!

1 kommentar:

  1. Välkommen hem igen. Vad trevligt att ha varit på resa//Britt

    SvaraRadera