söndag 17 oktober 2010

Före höststormen.




Gick en runda med min kamera idag och fångade fina höstbilder som ger tröst i vinterkylan. Magnolians knoppar är ovanligt många i år och redan nu kan jag känna av förväntningarna inför blomsterglädjen i vår. Så vackert de fjunigt grå glänser i motljus. Runtomkring i min trädgård ser jag nervissnade blad och blommor men se där, står det visst en ros, den gul solen jag pratade om förut, Jens Spek. Hösten är härlig på sitt vis och är början till allt liv då frösäsongen är på topp och vårplanteringarna planeras. Nu ska jag till trädgårdsföreningens studiecirkel och byta frön och prata trädgårdsdrömmar, ha det!

2 kommentarer:

  1. Andra gången jag läser om höststormar bland bloggarna. Är det storm på gång?
    Här har vi haft en kall men solig söndag.
    Fortsatt trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  2. Jaha, så du väntar på en höststorm... ja, det ska väl vara tre sjösprång innan snön kommer.
    Ha det gott!

    SvaraRadera