lördag 5 november 2011

Nu blommar det...


Kalljordskrinum- knoppen har slagit ut och visst är hon fin, själva glansen avtar snabbt men då har jag flera plantor som kan turas om att blomma, så då kan glädjen vara längre, bra va! Idag har varit en perfekt höststädardag jag har kört löv på komposten och tagit ur alla krukor dess innehåll och grävt ner de plantor som går att spara till nästa år. Här ser ni en ampeljordgubbe som är röd i blomman, den finns nu i rabatten i växthuset. Det finns "gubbar" också men smaken är helt intetsägande, på sommaren är det solvärmen som ger smaken. fröerna är från Seed World i Estland, sådda förra våren.

4 kommentarer:

  1. Oj så fin, hon har ett slags vårskimmer omkring sig.
    Ha det gott!/Laila

    SvaraRadera
  2. Höststädning var ordet, sa Bull. Härlig krinium!Man upphör aldrig att förundras över blomning, oavsett årstid.

    SvaraRadera
  3. Vacker jordgubbsblomma:)
    Höststädning har det varit här också. Äntligen tog jag tag i krukorna och bar in dom. Har känts motigt! Tror inte de klarar vintern ute...mycket roligare att ta fram dom på våren;)
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  4. En blomma som jag inte känner till men den är riktigt fin.
    De rosa jordgubbsblommorna är riktigt söta de ochså.
    Visst blir man glad över när det blommar så sent på året.
    Här skulle det normalt vara snö nu men det lär dröja ett tag till.
    Lite snö för att det blir ljusare ute vore inte fel men jag är glad att vintern dröjer.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera