tisdag 6 juli 2010

Nu gäller det att vattna...


Min vackra pion i motljus heter 'Krinkel White' den är otroligt välväxt och stadig i plantan och blommorna är så vita att den skiner i sommarkvällens skymning Inte bara det att den är vacker den har en god doft också, så därför är jag extra mån om att en ska trivas och vattna ihärdigt dessa glödheta dagar med temperaturer över 30 gr. Vatten tar vi från ån, Gavleån och det är en förutsättning för allt växtliv i vår trädgård, utan bevattningen skulle mitt trädgårdsintresse vara helt uttorkat och förkrymt, ja ökenlikt alltså. Hua, vilken hemsk tanke då hade man inte fått leva ut i full blommning som min pion här....i livets vatten.

2 kommentarer:

  1. Vilken sommar det blev, härligt.
    Ha det gott bland alla dina växter!

    SvaraRadera
  2. Din pion ser väldigt fin ut!
    Har också turen att kunna ta vatten från bäcken. Annars vet jag inte hur det skulle gå.
    Tänk att vi fick en varm och skön sommar till slut. Jag njuter. Hoppas att du också gör det!

    SvaraRadera