lördag 25 februari 2012

Tankar om sådder...



Mina tomater är på gång upp ur mörkret, alla på en gång. Min ursprungstanke var två frön i varje kruka och se hur det blev. Några till kan väl inte skada blev min nästa tanke men nu blir det tvunget att plantera om tidigt fastän det finns gott om utrymme i krukorna. men vilken tur att jag har sparat mjölkkartongerna, jag tror fortfarande på att varje planta ska ha mycket plats och så få omplanteringar som möjligt för att bli kraftiga och välmående. I uterummet har rosmarinen stått hela vintern och idag överraskade den med att redan ha blommor, det är en uppstammad krypvariant som inköptes på trädgårdsmässan förra året, kanske en mer lättblommad art, en fin vårpresent som jag blev mycket glad av...

5 kommentarer:

  1. Det spirar hos dig! Tänkte så min körsbärstomater idag. Mjölkkartonger är bra krukor:) Såg att det hade kommit upp lite grönt i min pluggbox. Sommarlavendel är först ut i år.
    Ha en skön helg!

    SvaraRadera
  2. Hej Marianne,
    nu vill jag fråga dig, ska så tomater och har aldrig gjort det förut, har ingen extrabelysning, är det dags att så nu? Du är ju redan igång. Chili har jag sått som nu ska omskolas.
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  3. Så kul att rosmarinen blommar!Vår fick spinn och orkade inte med vårsolen:(
    E-posta mig din adress så kommer ympris med snigelposten:)

    SvaraRadera
  4. Den ser verkligen ut att trivas din rosmarin. Jag har haft min inomhus i vinter... Ingen bra idé... :(
    Härligt med de spirande tomatplantorna.

    SvaraRadera